Primer Çeneli Kırıcı
Çoğunlukla primer kırıcı olarak kullanılan YJ serisi bu kırıcılar egzantrik mekanizması sayesinde malzemeyi sıkıştırarak basınç ile kırarlar. Bu kırıcılardan ince ürün alınamaz. Çıkış ağzı ayarlanabilen bu kırıcılar, motordan kayış-kasnak aktarmalı olarak çalışırlar.
Genel Özellikler
• Montaj kolaylığı.
• Çalıştırma ve bakım kolaylığı.
• Yüksek performans ve verimlilik.
• El pompası yardımı ile kolay ayarlanabilen çıkış ağzı
MODEL | YJ 0604 | YJ 0907 | YJ 1109 | YJ 1310 | YJ 1411 | |
Kapasite | t/h | 50 – 90 | 80 – 180 | 150 – 320 | 250 – 500 | 300 – 625 |
Besleme Ağzı | mm | 610 – 380 | 900 X 650 | 1.100 X 850 | 1.300 X 1.000 | 1.400 X 1.100 |
Boşaltma Ağzı | mm | 40 – 140 | 50 – 150 | 70 – 250 | 100 – 300 | 125 – 350 |
Motor Gücü | kW | 30 | 75 | 132 | 160 | 200 |
Ağırlık | kg | 6.000 | 11.250 | 28.800 | 42.750 | 46.200 |
L Ölçüsü | mm | 1.470 | 2.050 | 2.650 | 3.000 | 3.000 |
W Ölçüsü | mm | 1.580 | 2.050 | 2.750 | 3.000 | 3.090 |
H Ölçüsü | mm | 1.660 | 2.200 | 2.850 | 3.800 | 3.800 |
Primer Çeneli Kırıcı Nedir?
Çeneli kırıcılar, taş ocakları ve madencilik gibi endüstriyel uygulamalarda yaygın olarak kullanılan ve büyük taşları, kayaları ve cevherleri daha küçük parçalara ayırmak için kullanılan kırma makineleridir. Bu makineler, kırma işlemini iki çene arasında sıkıştırarak gerçekleştirir. Primer çeneli kırıcılar, genellikle madencilik, taş ocakları ve inşaat sektörlerinde kullanılan büyük ölçekli kırma makineleridir. Bu kırıcılar, büyük kaya parçalarını ve diğer sert malzemeleri daha küçük, yönetilebilir boyutlara indirgemek için tasarlanmıştır. İşte primer çeneli kırıcılar hakkında detaylı bilgi:
Fonksiyonları
Büyük Boyutlu Malzemelerin Kırılması: İlk aşama kırma işlemi olarak büyük boyutlu malzemeleri daha küçük parçalara ayırır.
Yüksek Kapasite: Büyük miktarda malzemeyi hızlı ve etkili bir şekilde işleme kapasitesine sahiptir.
Dayanıklılık: Sert ve aşındırıcı malzemeleri işleyebilecek şekilde tasarlanmış sağlam yapıları vardır.
Primer Çeneli Kırıcı Çalışma Prensibi
Çeneli kırıcılar, biri sabit (sabit çene) ve diğeri hareketli (hareketli çene) olmak üzere iki çeneye sahiptir. Malzeme, bu iki çene arasına yerleştirilir ve hareketli çenenin ileri-geri hareketi sayesinde sıkıştırılarak kırılır. Bu işlem tekrarlanarak malzeme istenilen boyuta gelene kadar devam eder.
Primer Çeneli Kırıcı Temel Bileşenler
Sabit ve Hareketli Çeneler: Malzemenin sıkıştırılarak kırıldığı iki çene. Sabit çene sabit dururken hareketli çene ileri geri hareket eder.
Besleme Ağzı: Malzemenin kırıcıya girdiği kısım. Genellikle geniş bir yapıya sahiptir ve büyük parçaların kolayca girmesini sağlar.
Çıkış Ağzı: Kırılmış malzemenin kırıcıdan çıktığı kısım. Bu ağız genellikle ayarlanabilir ve istenen boyutlarda malzeme elde edilmesini sağlar.
Eksantrik Şaft: Hareketli çeneyi ileri geri hareket ettirerek kırma işlemini gerçekleştiren bileşen.
Yataklar ve Rulmanlar: Hareketli çenenin düzgün ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlayan destek elemanları.
Motor ve Tahrik Sistemi: Kırıcıyı çalıştıran ve eksantrik şaftı döndüren güç kaynağı.
Avantajları
Yüksek Kırma Kapasitesi: Büyük ve sert malzemeleri etkili bir şekilde kırabilir.
Dayanıklılık ve Uzun Ömür: Sağlam yapısı sayesinde uzun süreli kullanım sağlar.
Düşük Bakım Gereksinimi: Basit tasarımı ve dayanıklı bileşenleri sayesinde bakımı kolaydır.
Esneklik: Çıkış ağzının ayarlanabilir olması, farklı boyutlarda malzeme elde edilmesine olanak tanır.
Geniş Kullanım Alanı: Farklı sektörlerde ve çeşitli malzemelerde kullanılabilir.
Kullanım Alanları
Madencilik: Cevherlerin ilk aşama kırma işlemi.
Taş Ocakları: Büyük kaya parçalarının daha küçük boyutlara kırılması.
İnşaat: İnşaat projelerinde kullanılan taş ve beton gibi malzemelerin kırılması.
Geri Dönüşüm: İnşaat atıklarının ve diğer geri dönüştürülebilir malzemelerin işlenmesi.
İşletme ve Bakım
Düzenli Bakım: Çenelerin ve yatakların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi.
Yağlama: Hareketli parçaların düzgün çalışması için düzenli yağlama yapılması.
Aşınma Kontrolü: Çenelerin ve diğer bileşenlerin aşınma durumunun izlenmesi ve aşırı aşınma durumunda yenilenmesi.